Žitarice bez glutena za bebe

Comment

Ishrana beba

Kao prva bebina nemlečna hrana preporučuju se žitarice. One su veoma važne u ishrani deteta, jer sadrže dosta gvožđa, vitamina i minerala. Pirinač i kukuruz su žitarice koje se prve uvode, blagog su ukusa, lepo se podnose i ne sadrže gluten pa je samim tim veoma mali alergijski potencijal. Postoje i druge žitarice poput prosa, amaranta i kinoe, koje ne sadrže gluten i veoma su zdrave!

Pirinač

Pirinač je veoma bogat energetski pošto na 100 g sadrži oko 365 kcal (kalorija). U najvecoj meri čine ugljeni hidrati (73%), ali je bogat i mineralnim solima kao što su kalijum, kalcijum, magnezijum, fosfor, gvožđe, natrijum, cink, jod, itd. Pored toga pirinač sadrži vitamine B1, B2, B6 i vitamin E.pirinac

Pirinač možete mešati i sa voćem i sa povrćem, a bebe ga obožavaju i samo sa mlekom. U početku ćete svojoj bebi baš tako i davati, a kasnije možete da ubacite i malo cejlonskog cimeta i pola banane. Kako budete uvodili voće/povrće možete ga mešati sa pirinčem. Ja sam uglavnom kukuruzni griz mešala sa voćem, a pirinač sa povrćem! 😉

 

Kinoa kinoa

Kinoa je drevna južnoamerička biljka i jedna od najstarijih žitarica na svetu. Naročito je bogata lizinom, koji učestvuje u procesima rasta i zarasatanju tkiva. Od minerala, kinoa sadrži kalcijim, gvožđe, magnezijum, fosfor, cink i bakar. Od vitamina – tiamin, riboflavin, nijacin, vitamin B6, folnu kiselinu, vitamine A i E. Bogata je vlaknima i karotenoidima

Ima blag ukus koji podseća na koštunjavo voće, i odlično se kombinuje sa povrćem,  ribom i laganim jelima od mesa.

 

Amarant

Amarant je jedna od najzdravijih žitarica. Poput kinoe i heljde, amarant se smatra pseudožitaricom (po sastamarantavu ove biljke nisu žitarice).  Amarant sadrži visokokvalitetne proteine i lizin u većem procentu nego druge žitarice. Od minerala sadrži sumpor, magnezijum, gvožđe, kalcijum, kalijum, cink, fosfor, bakar i selen , kao i male količine natrijuma. Porcija obarenog zrna štira od 60 g sadrži 80% preporučene dnevne doze kalcijuma.

Amarant se u ishrani može koristiti za kuvanje, prženje (kao kokice), kao krupno mleveno brašno i od njega se mogu pripremati slana jela i poslastice.

 

Kukuruz

Kukuruz potiče iz Južne Amerike, gde ga smatraju božanskom biljkom. Kukuruz je veoma bogat fitonutrijentima, vlaknima, mineralkukuruzima i vitaminima, karotenom, luteinom, ksantinima i kriptoksantinom, kao i vitaminom A. Sadrži i vitamine B grupe, i to tiamin, niacin, pantotensku kiselinu, folate, riboflavin i piridoksin, kao i cink, magnezijum, bakar, gvožđe i mangan.

Kukuruz možete staviti u svako bebino jelo, odlično ide i sa voćem i sa povrćem! Dok je beba bila mala mešala sam ga sa kuvanom breskvom, a sada (13m) već pravim sa maslacem i kiselim mlekom, ili e.d.maslinovim uljem i nekim povrćem (cvekla, šargarepa,..).

 

Proprososo

Zrno prosa je veoma bogato skrobom i po tome se može uporediti sa kukuruzom.

Proso je bogat mineralima i, pored magnezijuma, sadrži i kalcijum, fosfor, gvožđe, natrijum, kalijum, sumpor, fluor i jod.Od vitamina sadrži vitamine B grupe (tiamin, riboflavin i niacin), Vitamin E i A. Čisti organizam, uspostavlja ravnotežu, reguliše probavu i jača imunitet.

Preporučuje se u slučajevima povećanog fizičkog i psihičkog napora, trudnicama i dojiljama.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *