Ishrana u trudnoći

Comment

Trudnoća i porođaj Zdravlje mame i bebe

Zdrava ishrana u trudnoći je veoma važna za razvoj vaše bebe. Zbog hormonskih promena, trudnice imaju naglašenu potrebu za određenom hranom, ali pre nego što posegnu za nekim jelom ili namirnicom, trebalo bi da razmisle o tome je li to bezbedno. Tačno je da vam je potrebno više kalorija, ali to ne znači da treba da jedete za dvoje (kao što ja to radim pa me doktor drži na dijeti 😀 ). 

Super hrana u trudnoći:

Jaja su odličan izvor proteina, vitamina i minerala, pa ako želite da  jedete ovu hranu u trudnoći, postarajte se da budu dobro obrađena (zbog rizika od salmonele).

Mlečni proizvodi, posebno”masniji” jogurt kao što je grčki, su najbolji izvori kalcijuma, fosfora, magnezijuma, vitamina B grupe i cinka. Neke studije su pokazale da uzimajući probiotik (odnosno jogurt sa probiotikom) tokom trudnoće može da smanji rizik od komplikacija poput preeklampsije, trudničkog dijabetesa, vaginalnih infekcija i alergija.

Mahunarke su odličan izvor proteina, vlakana, gvožđa, folne kiseline i kalcijuma. Ova grupa namirnica obuhvata sočivo, grašak, pasulj, leblebiju, soju i kikiriki.
Losos i morski plodovi su veoma bogati omega-3 masnih kiselina. Većina ljudi, posebno trudnice, ne dobijaju ni približno dovoljno omega-3 iz ishrane. U trudnoći je bitno unositi omega-3 zbog pravilnog razvoja mozga fetusa.

Zeleno povrće, kao što su kelj, brokoli i spanać, sadrže mnoge hranljive materije koje su trudnici potrebne. Bogato je vlaknima, vitaminima C, K i A, kalijumom, gvožđem i kalijumom. Osim toga, brokoli i lisnato povrće cu bogati antioksidansima, jačaju imuni sistem i podstiču varenje.

Žitarice u celom zrnu su veoma bitne u ishrani, a pogotovu u ishrani trudnica koje bi dnevno trebale da pojedu šest i više manjih obroka hleba, žitarica, pirinča ili testenine. Integralne žitarice su bogate vitaminima B grupe, vlaknima i magnezijumom. Ovas i kinoa sadrže priličnu količinu proteina, što je važno tokom trudnoće. Ovde pročitajte više o bezglutenskim žitaricama.

Avokado u sebi sadrži korisne sastojke: bakar, beta-sitosterol, beta-karoten, biljna vlakna, biljne masti, vitamin A, vitamin B, vitamin C, vitamin E, gvožđe, kalijum, dijetalna vlakna, magnezijum, natrijum, niacin, folnu kiselinu,.. Avokado ima malu energetsku vrednost pa je pogodan za dijetalnu ishranu.

Bobičasto voće (kupine, maline, višnje, borovnice,..) spadaju u grupu namirnica koje sadrže najviše antioksidansa. Efekti bobičastog voća na zdravlje su neverovatni jer je nutritivna vrednost izuzetno visoka. Sadrže gvožđe, mangan, bakar, vitamin C, vitamin A.

Koštunjavo voće je puno vitamina, minerala i masti koje su dobre za naše srce. Preporučuje se da dnevni unos bude jedna puna šaka ovih plodova, što je idealno za užinu. 

Voda – optimalni minimum koliko trudnica treba da pije tokom dana iznosi od 1.8 do 2.5 l, a treba imati na umu da
je poželjno piti više ukoliko vežbate i kada je toplo vreme, jer se više znojite. Konzumiranje vode može da pomogne kod jutarnjih mučnina, problema sa varenjem i gorušicom. Takođe, sprečava i urinarne infekcije koje su česte tokom drugog stanja, kao i konstipaciju, hemoroide i edem. Voda je naročito važna u trećem trimestru trudnoće, jer nedostatak može da prouzrokuje kontrakcije i prevremeni porođaj.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *